همراهم شوید

ساخت وبلاگ

چاپ و خدمات صحافی هنرهایی هستند که مهارت زیادی برای انجام آن ها لازم است. به مجموعه کارهای جمع آوری، تنظیم، اتصال و به هم بستن صفحات و برگه‌های چاپ شده و ‏قرار دادن آنها در میان جلد صحافی می‌گویند که از فرسودگی صفحات چاپ شده جلوگیری کرده و از آن ها محافظت می کند.

صحافی یکی از مهم‌ترین و اصولی ترین قسمت پس از طی کردن فرآیند چاپ می‌باشد که باید به آن توجه شود. آخرین مرحله تولید هر کاتالوگ، مجله، بولتن، بروشور و ... صحافی آن است.

با استفاده از چاپ دیجیتال می‌توان در کمترین زمان و به صورت فوری صفحات بروشور، مجله، کاتالوگ و .... را چاپ کرده و با انواع روش های سریع صحافی مانند صحافی چسب گرم، صحافی سیمی و صحافی منگنه آن‌ها را صحافی کرد.

تعریف فنی که می توان از امر صحافی کتاب و مجله داشت آن است که ابتدا برگ های نوشته شده با نخ به هم دوخته می شوند یا با لایه ای از چسب محکم روی هم قرار می گیرند و در نهایت جلدی با هدف محافظت از محصول چاپی، پشت و رو و کناره کتاب، کاتالوگ، پایان نامه یا هر محصول چاپی دیگر را می پوشاند و سپس در صورت خواست مشتری درون جعبه قرار می گیرد.در صنعت جعبه سازی معمولا جعبه هایی مقوایی برای ژورنال های ویژه تولید می شوند.

از مهم‌ترین انواع روش‌های صحافی که امروزه  انجام می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

صحافی چسب سرد:چسب سرد از ماده رزین پلی اورتان تولید می‌گردد. شیوه کار صحافی چسب سرد و سرعت تولید آن همانند صحافی چسب گرم است با این تفاوت که این نوع صحافی پایدارتر بوده و از چسبندگی کشسانی قوی برخوردار است. نکته قابل توجه در این نوع صحافی این است که صحافی چسب سرد در گرما و حرارت فعال نشده و در سرما نیز نمی‌شکند

صحافی چسب گرم:به طور معمول از صحافی چسب گرم جهت صحافی کتاب و مجله، کاتالوگ،  نشریات، منوی رستوران‌ها و کافه‌ها، چاپ رزومه شرکت در ضخامت‌های 3 تا 5 سانتی متر استفاده می‌شود.

صحافی منگنه‌ای :صحافی منگنه‌ای نسبت به صحافی پانچ و فنر از زیبایی بیشتری برخوردار است و در هر شرایطی قابل دسترس است. صحافی منگنه‌ای نسبت به دو صحافی سرد و گرم با سرعت بالاتری انجام شده و هزینه نهایی کمتری را برای مشتری به همراه دارد.

صحافی سیمی (فنری):در این نوع صحافی، حلقه های سیمی از میان سوراخ های پانچ شده عبور داده می شوند. صحافی سیمی این امکان را ایجاد می کند که بتوان صفحات کتاب را به طور کامل باز کرد. 

 

همراهم شوید...
ما را در سایت همراهم شوید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : enavak enavakoffice بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 13 آذر 1399 ساعت: 0:34